2016. január 23.

Csirkeszárnyak csípős káposztával


A pácolt húshoz: 


  • 3-4 csirkeszárny
  • 2 kanál mustár
  • fokhagyma ízlés szerint
  • 3 kanál oliva olaj
  • őrölt fekete bors ízlés szerint
  • 1 kanálnyi citromlé
Zacskóba készítjük az egészet, a levegőt kinyomjuk belőle, elcsomózzuk a végét és a zacskót jól átnyomkodjuk, hogy a benne lévő húsok a páccal jól elkeveredjenek. Hűtőbe tesszük egy éjszakára. 

A csirke szárnyakat már tegnap este bepácoltam, ma délelőtt pedig jénai tálba rendeztem őket, lefedtem alufóliával és 190 fokra betettem sülni 3/4 órára a sütőbe. Közben tanakodtam magamban, milyen köretet készítsek hozzá. Édes burgonyám most nincs itthon, párolt répát nem akartam, viszont volt egy kis fej káposztám, amit még a nagyobb fagyok elől mentettem be a kertből...
Hirtelen ötlettől vezérelve úgy döntöttem, megpróbálom szintén jénai edényben a sütőben elkészíteni.


A káposztához:
  • 1 kis fej fehérkáposzta
  • bors
  • csípős szósz ízlés szerint
A káposztát negyedeltem, majd keskeny metéltekre vágtam. A jénai aljába egy kanálnyi kókuszzsírt tettem, erre rétegeltem a káposztát úgy, hogy egy-egy rétegre sót, borsot szórtam és csípős szószt csepegtettem. A végén lefedtem a jénai fedelével és a csirkeszárnyak mellé tettem a sütőbe. Időnként kivettem, összekevertem, majd fedővel együtt visszatettem a sütőbe. A mikor a hús megpuhult, kivettem a sütőből és levettem róla a fóliát. A káposztát ismét ellenőriztem és amikor már majdnem puha, mégis roppanós volt, a húst a tetejére tettem és az egészet visszatettem még a sütőbe, hogy szépen megpiruljon a hús. Forrón tálaltam :-)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm hozzászólásodat!